Honda: Szablytalan a Ferrari hts szrnya
by: Daniii 2006.04.27. 14:33
A Honda Racing levlben fordult a Nemzetkzi Automobil Szvetsghez, melyben arrl tjkoztatja az irnyt testletet, hogy vlemnyk szerint a Ferrari hts szrnyai tovbbra is hajlanak, pedig az gyet az Ausztrl Nagydj utn elviekben tisztztk.
Mr a szezonnyit Bahreini Nagydjon is komoly figyelmet kaptak a Ferrari felttelezett hajlkony szrnyai, azonban Malajziban egy bels kamers felvtel bizonytotta, hogy a Ferrari els vezetszrnynak fels eleme, bizonyos ebessgek felett elhajlik, s ms szget vesz fel, mely a technikai szablyzat rtelmben szigoran tilos.
Az eset utn a mezny nyolc csapata vst kvnt benyjtani Michael Schumacher ellen, m arrl a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) technikai delegtusnak vezetje, Charlie Whiting lebeszlte ket, mondvn a soron kvetkez Ausztrl Nagydjon egy mdostott szrnytopogrfia hasznlatra ktelezik majd a Ferrarit.
Melbourne-ben a McLaren, s a BMW mellett a Ferrari is j szrnyakkal versenyzett, gy a flexibilis lgterelk krli vita kezdett ellaposodni. A San Marinoi Nagydjon a Technikai Munkacsoport (TWG) is lst tartott, ahol a csapatok technikai igazgati abban llapodtak meg, hogy nem vltoztatnak a szablyokon, s j tesztmetdusokat sem vezetnek be. Azonban a 2007-es idnyben jabb megszortsok vrhatk a flexibilis szrnyak teljes kiszortsa rdekben.
Mindezek ellenre a San Marinoi Nagydjon nyjtott fantasztikus teljestmnyk utn, a rivlisoknl ismt felmerlt a gyan, hogy az olaszok tovbbra is hasznljk az illeglis szrnyakat, s gy fordulhatott el az, hogy az egyenesekben egyszeren kptelensg volt berni ket.
Az idmr edzsen Michael Schumacher rte el a legnagyobb sebessget (295.1 km/h), akit csapattrsa Felipe Massa kvetett (294 km/h). Legkzelebbi vetlytrsuk Juan Pablo Montoya volt, aki viszont csak 291.8 km/h-s sebessget tudott elrni az imolai ringen.
A Honda Racing technikai igazgatja, Geoffrey Willis gy gondolja, hogy a Ferrari kimagasl vgsebessge csakis a hajlkony szrnyak hasznlatval magyarzhat, gy levlben fordult a FIA-hoz, a helyzet tisztzsa rdekben.
A csapat gyvezet igazgatja, Nick Fry az Autosport magazinnak adott nyilatkozatban megerstette, hogy valban levelet rtak a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnek, melyben felvzoltk, mikre lettek figyelmesek Imolban.
„Valban levelet rtunk a szvetsgnek” – mondta Fry. „Tudatni szeretnnk a szvetsggel aggodalmainkat, mert egy bizonyos ponton Michael Schumacher 6 km/h-val volt gyorsabb, mint Alonso, mg mshol 6 km/h-val lassabban ment, mint a Renault vilgbajnoka.”
„Mindenkire azonos szablyok vonatkoznak, s ha a Ferrari olyan eszkzket hasznl, melyeket mi nem alkalmazhatunk, akkor tennnk kell valamit. Az elmlt hnapokban Charlie fantasztikus munkt vgzett, s ha brmifle problma felmerlt az els szrnyakkal kapcsolatban, szinte azonnal reaglt arra. Azonban most a Nemzetkzi Automobil Szvetsgen (FIA) mlik, hogy mindenkire azonos szablyok vonatkozzanak. Ezrt is kldtnk levelet a szvetsgnek.”
Br Willis nem nyilatkozott az gyben, a hten elmondta, mg mindig gy gondoljk, hogy a Ferrari hts szrnyai hajlkonyak, melyet vide felvtelekkel is bizonytani tudnak. „Azrt rtam Charlie Whiting rnak, mert a Ferrari kimagasl vgsebessgeket rt el az egyes szektorok vgn. gy gondolom, elg vide anyagom van ahhoz, hogy bizonytkokkal is altmasszam azt az elkpzelsem, hogy a Ferrari hts szrnyai tovbbra is hajlkonyak.”
|