Honda: Szabálytalan a Ferrari hátsó szárnya
by: Daniii 2006.04.27. 14:33
A Honda Racing levélben fordult a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, melyben arról tájékoztatja az irányító testületet, hogy véleményük szerint a Ferrari hátsó szárnyai továbbra is hajlanak, pedig az ügyet az Ausztrál Nagydíj után elviekben tisztázták.
Már a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon is komoly figyelmet kaptak a Ferrari feltételezett hajlékony szárnyai, azonban Malajziában egy belső kamerás felvétel bizonyította, hogy a Ferrari első vezetőszárnyának felső eleme, bizonyos ebességek felett elhajlik, és más szöget vesz fel, mely a technikai szabályzat értelmében szigorúan tilos.
Az eset után a mezőny nyolc csapata óvást kívánt benyújtani Michael Schumacher ellen, ám arról a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting lebeszélte őket, mondván a soron következő Ausztrál Nagydíjon egy módosított szárnytopográfia használatára kötelezik majd a Ferrarit.
Melbourne-ben a McLaren, és a BMW mellett a Ferrari is új szárnyakkal versenyzett, így a flexibilis légterelők körüli vita kezdett ellaposodni. A San Marinoi Nagydíjon a Technikai Munkacsoport (TWG) is ülést tartott, ahol a csapatok technikai igazgatói abban állapodtak meg, hogy nem változtatnak a szabályokon, és új tesztmetódusokat sem vezetnek be. Azonban a 2007-es idényben újabb megszorítások várhatók a flexibilis szárnyak teljes kiszorítása érdekében.
Mindezek ellenére a San Marinoi Nagydíjon nyújtott fantasztikus teljesítményük után, a riválisoknál ismét felmerült a gyanú, hogy az olaszok továbbra is használják az illegális szárnyakat, és így fordulhatott elő az, hogy az egyenesekben egyszerűen képtelenség volt beérni őket.
Az időmérő edzésen Michael Schumacher érte el a legnagyobb sebességet (295.1 km/h), akit csapattársa Felipe Massa követett (294 km/h). Legközelebbi vetélytársuk Juan Pablo Montoya volt, aki viszont csak 291.8 km/h-s sebességet tudott elérni az imolai ringen.
A Honda Racing technikai igazgatója, Geoffrey Willis úgy gondolja, hogy a Ferrari kimagasló végsebessége csakis a hajlékony szárnyak használatával magyarázható, így levélben fordult a FIA-hoz, a helyzet tisztázása érdekében.
A csapat ügyvezető igazgatója, Nick Fry az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában megerősítette, hogy valóban levelet írtak a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, melyben felvázolták, mikre lettek figyelmesek Imolában.
„Valóban levelet írtunk a szövetségnek” – mondta Fry. „Tudatni szeretnénk a szövetséggel aggodalmainkat, mert egy bizonyos ponton Michael Schumacher 6 km/h-val volt gyorsabb, mint Alonso, míg máshol 6 km/h-val lassabban ment, mint a Renault világbajnoka.”
„Mindenkire azonos szabályok vonatkoznak, és ha a Ferrari olyan eszközöket használ, melyeket mi nem alkalmazhatunk, akkor tennünk kell valamit. Az elmúlt hónapokban Charlie fantasztikus munkát végzett, és ha bármiféle probléma felmerült az első szárnyakkal kapcsolatban, ő szinte azonnal reagált arra. Azonban most a Nemzetközi Automobil Szövetségen (FIA) múlik, hogy mindenkire azonos szabályok vonatkozzanak. Ezért is küldtünk levelet a szövetségnek.”
Bár Willis nem nyilatkozott az ügyben, a héten elmondta, még mindig úgy gondolják, hogy a Ferrari hátsó szárnyai hajlékonyak, melyet videó felvételekkel is bizonyítani tudnak. „Azért írtam Charlie Whiting úrnak, mert a Ferrari kimagasló végsebességeket ért el az egyes szektorok végén. Úgy gondolom, elég videó anyagom van ahhoz, hogy bizonyítékokkal is alátámasszam azt az elképzelésem, hogy a Ferrari hátsó szárnyai továbbra is hajlékonyak.”
|